top

Prawo jazdy kat. A – jak zdać?

Zadania egzaminacyjne na placu manewrowym :

  1. Przygotowanie sie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
    • sprawdzenie płynów
    • sprawdzenie działania świateł
    • wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego
    • sprawdzenie stanu łańcucha- jeśli jest wyposażony w łańcuch
    • zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie pojazdu w wyznaczonym stanowisku przy unieruchomionym silniku
    • nienajeżdżanie na linie ograniczające stanowisko
    • maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu -do tyłu, do przodu, do tyłu
  2. Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
  3. Slalom wolny-jazda pomiędzy 5 bramkami ustawionymi na placu. Nie wolno podpierać się nogami oraz nie można potrącić pachołków.
  4. Slalom szybki-jazda pomiedzy pachołkami ustawionymi na placu manewrowym . 2-krotny przejazd przez bramke początkową, slalom pomiędzy 3 pachołkami i wyjazd przez bramkę końcową. Średnia prędkość jednego z przejazdów nie może być mniejsza niż 30 km/h. Przejazdy muszą się odbywać na drugim lub trzecim biegu, nie wolno potrącić pachołków oraz nie wolno podpierać się nogami.
  5. Jazda po łukach w kształcie cyfry 8- 2-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8. Nie wolno podpierać się nogami, zabronione jest najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne oraz nie wolno potrącić pachołków
  6. Ominięcie przeszkody -2-krotny przejazd pasem ruchu na którym ustawiona jest przeszkoda . Prędkość najazdu w wyznaczonym miejscu (wyłącznie od strony najazdu) nie może być mniejsza niż 50km/h. Przeszkodę omija się raz z prawej raz z lewej strony, tak by zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo. Nie wolno podpierać się nogami, zabronione jest najeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne oraz nie wolno potrącić pachołków

Zadzwoń i zapisz się na kurs

71 336 26 05 pon - pt 9:00 - 17:00

Skontaktuj się z nami online

Znajdź nas na Facebook
Znajdź nas na Google+
Znajdź nas na Twitter