top

Prawo jazdy kat. D – jak zdać?

Zadania egzaminacyjne na placu manewrowym:

  1. Przygotowanie sie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
    • sprawdzenie płynów-poziom pleju w silniku, płynu chłodzącego, hamulcowego oraz płynu w spryskiwaczach.
    • sprawdzenie sygnału dźwiękowego
    • sprawdzenie działania świateł (pozycyjnych/postojowych, mijania, drogowych, hamowania "STOP", cofania, kierunkowskazów, awaryjnych oraz przeciwmgłowych tylnych.
    • ustawienie fotela, lusterek (w lewym lusterku osoba egzaminowana powinna widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem , w prawym lusterku powinien byc widoczny prawy bok pojazdu oraz prawa przestrzeń za samochodem, zagłówków (powinny byc ustawione blisko za głową na jej wysokości), zapinanie pasów bezpieczeństwa oraz upewnienie się czy są zamknięte drzwi pojazdu. Dodatkowo należy sprawdzić wyjścia awaryjne, wymagane wyposażenie : liczby miejsc, liczby wyjść, koła zapasowego, liczby gaśnic, apteczki.
  2. Uruchomienie silnika pojazdu
  3. Włączenie świateł odpowiednich dla jazdy w ruchu drogowym
  4. Upewnienie się o możliwości jazdy- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym oraz ocena sytuacji wokół pojazdu.
  5. Płynne ruszanie poprzez zwolnienie hamulca postojowego -gdyby był uruchomiony.
  6. Płynna jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu. Nie wolno najeżdżać kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk , nie wolno potrącać pachołków lub tyczek i niepotrącanie ich. Zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić przed końcem i początkiem pasa ruchu w wyznaczonym polu
    Dopuszcza się jedno opuszczenie miejsca kierowcy i pojazdu w czasie wykonywania zadania.
  7. Cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niz 5 min. W czasie zadania nie można najechac na linie, potrącać pachołków Zatrzymanie się
  8. Parkowanie: skośne(wjazd przodem -wyjazd tyłem), prostopadłe (wjazd tyłem-wyjazd przodem albo wjazd przodem- wyjazd tyłem), równoległe (wjazd tyłem-wyjazd przodem). Należy pamiętać o każdorazowym właściwym sygnalizowaniu zmiany kierunku jazdy. Mozliwa jest jedna korekta toru jazdy. Pojazd nie może wyjechać kołem poza określony obszar oraz naruszyć linie ograniczające stanowiska oraz nie mozna strącić pachołków i tyczek. Właściwa pozycja na stanowisku – wewnątrz stanowiska.
  9. Ruszanie z miejsca na wzniesieniu – w trakcie wykonywania manewru należy zaciągnąć hamulec postojowy na wzniesieniu, a następnie ruszyć do przodu zwalniając go.

Zadzwoń i zapisz się na kurs

71 336 26 05 pon - pt 9:00 - 17:00

Skontaktuj się z nami online

Znajdź nas na Facebook
Znajdź nas na Google+
Znajdź nas na Twitter